Från pojk/flicka till flick/flicka.. ?!

Jag har alltid varit väldigt pojkflickig. Men ju mer tiden går ju mer flickig blir jag.
Att shoppa och handla i vanliga matvarubutiker har alltid varit ett rent nöje redan när jag bara var runt ett/två år älskade ja att sitta i vagnen och gå runt i affärer med mamma. Tyckte också om att plocka med nålar när hon sydde egna kläder åt mig. Men jag har aldrig tyckt om klänningar och rosa, lila glitter och allt som man tänker på att små flickor vil ha.
   Jag var tjejen med mjukisbyxor, hängselbyxor och vanliga t-shirts som hängde med killarna, alltid var ute och klättrade i träd och byggde kojor. Mamma ville klä mig i klänningar (trots att jag under min uppväxt fick en väldigt sträng syn på barbie och andra barnprogram. Det enda jag fick se var Bolibompa.. inget annat "skräp") och nätta sandaler men det ville inte jag.

   Min bästa vän däremot ville alltid ha rosa, klänning och glittriga skor. Hennes mamma ville ha en dotter som inte brydde sig så mycket om sitt utseende.


Hur kan jag nu vilja ha en handväska, glittriga saker som klockor och andra småsaker. Jag tycker nästan inte om att gå klädd i jeans och skulle vilja ha en svart plånbok i skinn immitation??
Varför har jag förändrats så mycket? är det för att mamma inte längre kan styra mig och jag inte bara kollar på Bolibompa?
Eller varför förändras man så drastiskt vissa perioder?

Har ni andra bloggare alltid varit mode intresserade och flickiga? Jag har fått en känsla av att många bloggare är mode medvetna och alltid pratar om kläder och liknande eftersom det finns så många som har "outfit visning" osv.

Jag vill inte bli tjejig/kvinnlig, vad man nu blir när man är 17, bara för att andra är det, eller det är modernt. Jag vill gå min egen väg.
Jag skulle inte kalla mig modern. VERKLIGEN INTE. Jag följer inte modet alls, men ändå gör man ju det eftersom att alla butiker köper in saker som passar in efter modet.

Kan man undvika att bli en mode-slav? Genom second-hand såklart men ändå. Allt går ju inte att hitta second-hand.


Ojoj, nu känner jag mig filosofisk.. Hoppas att någon orkar läsa allt detta hehe.

PoK !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0